Minggu, 28 Agustus 2016

Contoh Teks Laporan Hasil Observasi

Contoh Teks Laporan Hasil Observasi - Pada mesyuarat ini akan menyediakan bahan-bahan laporan teks mengenai hasil pemerhatian. Mungkin anda semua masih ramai yang tertanya-tanya tentang jenis teks pada satu ini. Oleh itu, marilah kita membincangkan secara terperinci di bawah.

Teks melaporkan pemerhatian teks yang mengandungi perbincangan atau penghuraian sesuatu yang adalah hasil daripada pemerhatian atau pemerhatian. Contoh Teks Laporan Hasil Observasi ini juga sering disebut sebagai klasifikasi teks kerana ia merupakan pengelasan sesuatu berdasarkan kriteria tertentu. Taipkan teks ini sentiasa mengandungi perihal bentuk, ciri-ciri, dan secara am jenis objek yang diperhatikan kedua-dua objek, manusia, haiwan, tumbuh-tumbuhan dan sebagainya.

teks A boleh dianggap sebagai teks jika hasil pemerhatian di mana terdapat beberapa ciri-ciri berikut ini.bersifat Contoh Teks Laporan Hasil Observasi objektif penulisnnya hendaklah berasaskan kepada fakta bahawa pada masa ini ada pemerhatian berat sebelah tidak mengandungi dakwaan atau pendapat yang menyimpang dari universal dan penulisan topik.bersifat global selesai supaya tiada ketidakseimbangan keputusan diserahkan.

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/08/contoh-teks-laporan-hasil-observasi.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar