Kamis, 04 Agustus 2016

Contoh Surat Pengunduran Diri

Contoh Surat Pengunduran Diri -  Peletakan jawatan syarikat atau kerja yang memerlukan permit sebagai orang tengah. Oleh itu, pada kali ini kita akan membincangkan mengenai cara membuat Contoh Surat Perletakan Jawatan Job atau lebih juga dikenali sebagai mel letak jawatan yang baik dan benar.

Kita tidak boleh menafikan bahawa kerja di sebuah syarikat selama bertahun-tahun adalah membosankan. Contoh Surat Pengunduran Diri Ada kalanya kita memerlukan suasana kerja baru bagi mengurangkan kebosanan. Selain sebab-sebab ini ada juga yang munasabah untuk mendapatkan pekerjaan baru, tepu dengan suasana pejabat, tertekan, mahu membuka perniagaan mereka sendiri, atau kerana gaji tidak sesuai.

Pada asasnya menulis Contoh Surat Pengunduran Diri serta menulis surat permohonan kerja. Perlu diingatkan bahawa bahasa Indonesia yang kita gunakan adalah berdasarkan kepada ejaan yang baik dan benar. Atau jika kita mempunyai kemahiran bahasa Inggeris yang baik, maka kita mesti memberi perhatian kepada tatabahasa dan tensesnya.

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/08/contoh-surat-pengunduran-diri.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar